Den här sidan använder cookies. Mer info här. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. OK!

E-post i iPhone/iPad

För att lägga upp din e-postadress på din Iphone eller Ipad behöver du följa nedanstående steg, då skall allt funka...
Bilderna är från en Iphone, men principen är den samma på Ipad.

  1. Gå in under inställningar och välj "E-post, kontakter, kalendrar"
     
  2. Välj "Lägg till konto..."
     
  3. Välj "Annat"
     
  4. Välj "Lägg till e-postkonto"
     
  5. Fyll i ditt namn och din E-postadress samt lösenord från dokumentet med användaruppgifter du fått av oss.
    T.ex:

     
  6. Klicka på "Nästa" och inmatningen fortsätter:

     
  7. Välj "POP" eller "IMAP".
    Oavsett vad du väljer så skall värdnamnet börja med pop (det behöver inte vara pop.entos.nu som i exemplet nedan då vi har flera mailservrar)

     
  8. Under "Server för utgående e-post" skriver du in samma inloggningsuppgifter som för inkommande e-post (glöm att det står "Frivillig" i din telefon, vill du att det skall funka så behöver uppgifterna fyllas i...).

     
  9. Spara och vänta, efter ett tag så brukar man få ett felmeddelande som i bilden nedan, klicka "Ja" och fortsätt. Oftast kommer denna fråga upp två gånger, man vill båda gångerna fortsätta utan SSL.

     
  10. Troligtvis så behöver man göra ytterligare en justering av "Server för utgående e-post" för att få det att funka. Se till att inställningarna ser ut enligt nedan (fast med dina kontouppgifter), då lär det fungera.

     
  11. KLART!